Rodzaje i charakterystyka pozycjonowania

Więcej szczegółów o pozycjonowaniu.

Istnieją 3 popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę najczęściej:
– państwo (np. “filharmonia Polska”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Jeżyce”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców przebywających na tym samym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy firma ma nieduży budżet reklamowy i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja włoska“, to “restauracja włoska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to słuszne i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Huawei P20 czerwony,
– obuwie sportowe Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Philips S5400 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Matki lub Światowe Dni Młodzieży. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie należy zainicjować je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść strony internetowej.

Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]