Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?
Przedsiębiorstwa oraz administratorzy stron internetowych, którzy marzą o tym, aby wyświetlać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań na własną rękę. Nie mając wiedzy w problematyce SEO i nie śledząc codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – kluczowe – efektywnie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w pracują tam także osoby od content marketingu, programowania, kampanii Google Ads czy grafiki służące merytorycznym wsparciem w tych sferach.
Po czym poznać rzetelną agencję SEO
Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy postawić na firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych czy kreatywnych, co roku rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona znaczne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się szerokim portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć znajduje się zakładka „Case study”. Zanim sygnuje się umowę powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach zadań na najbliższe miesiące, ale także przekazuje sprawozdanie z wykonanych działań i ich następstwa.
Następna nie do przecenienia kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania pracownik rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszperać tak po prostu w internecie, jak np. informacja o prowadzonych do tej pory działaniach SEO i o ważnych dla klienta artykułach albo usługach, które pragnie wypromować.
Co o firmie SEO mówi model rozliczeń jaki oferuje?
Ostrożnie powinno się podejść do agencji SEO, które sugerują typ współpracy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To nadal często napotykany model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą znaczne ryzyko – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty za pomocą łamania reguł ustalonych przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, z tej przyczyny dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, żeby wykonać skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszelkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają znacznie mniejsze.
Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]